hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم|تجهیز و افزایش ایمنی شهرک شکوهیه ضروری است/عدم رعایت استانداردهای ایمنی در جانمایی کارخانه‌ها

قم|تجهیز و افزایش ایمنی شهرک شکوهیه ضروری است/عدم رعایت استانداردهای ایمنی در جانمایی کارخانه‌ها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم بابیان اینکه تجهیز و افزایش ایمنی شهرک شکوهیه ضروری است، گفت: استانداردهای ایمنی نیز در جانمایی کارخانه‌ها صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،عباس جعفری با بیان اینکه شهرک شکوهیه نیازمند ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی به‌روز و مجهز است، اظهار داشت: بر اساس قانون ایستگاه‌های شهرداری باید در محدوده شهری مستقر باشند و شهرداری‌ها نمی‌توانند خارج از شهر اقدام به ساخت ایستگاه کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: علاوه بر این بر اساس قوانین محدوده خدماتی که آتش‌نشانی ارائه می‌دهد در داخل شهر است و تنها در صورتیکه حادثه‌ ناگواری رخ دهد با مجوزی که از سوی ستاد بحران صادر می‌شود اجازه خروج ماشین‌های آتش‌نشانی داده می‌شود.

جعفری بابیان اینکه ایمنی شهرک شکوهیه پایین است، افزود: هر اتفاقی که در این شهرک صنعتی رخ دهد مشکل‌ساز خواهد بود به‌عنوان‌ مثال در آتش‌سوزی اخیر ۲۵ خودرو سنگین با نیرو از شهر خارج کردیم در حالیکه اگر در همان زمان اتفاقی در شهر رخ می‌داد چه کسی جوابگو بود.

وی با بیان اینکه وظیفه‌ای آتش‌نشانی این است که در داخل شهر خدمات بدهد، بیان داشت: بارها اعلام‌شده که این شهرک از لحاظ ایستگاه آتش‌نشانی کمبود دارد و باید امکانات به‌روز و مجهزی در آن به کار گرفته شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در مورد ایمنی شهرک شکوهیه، گفت: من نمی‌توانم نظر صریحی در این زمینه بدهم اما در مجموع بازدیدهایی که داشتیم باید تمامی خیابان‌های این شهرک به شیرهای هیدرات استاندارد تجهیز شود و علاوه بر این آب مناسب این شیرها نیز تأمین شود.

جعفری ادامه داد: خود کارخانه‌ها نیز باید از افراد کار بلد و متخصص بهره ببرند و به‌صورت موقت و مشاوره‌ای از وجود این کارشناسان در افزایش ایمنی استفاده کنند.

وی افزود: علاوه بر این بسیاری از کارخانه‌ها از لحاظ جانمایی و ایمنی مشکل‌ دارند و حتی بسیاری از آن‌ها از داشتن کپسول‌های خاص آتش‌نشانی محروم هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم بیان داشت: از طرفی داخل بسیاری از کارخانه‌ها به‌گونه‌ای است که خودروهای آتش‌نشانی نمی‌توانند وارد آن‌ها شوند که خود این موضوع هم دردسرساز شده است.

جعفری تأکید کرد: ایستگاه آتش‌نشانی موجود در شکوهیه توسط شهرک‌های صنعتی ایجادشده و تحت نظارت شهرداری نیست.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد